Üzemanyag-megtakarítás - a tippjeink segítségével több üzemanyag marad a tankban.
A magas üzemanyagárak folyamatosan bosszantják az autósokat. Bár ez a helyzet a benzinkutaknál egyelőre valószínűleg nem fog megváltozni, néhány trükk segítségével akár 20% üzemanyagot is megtakaríthatunk. A legfontosabb az üzemanyag-takarékosvezetés - ami megtanulható! Az alábbiaknak köszönhetően több üzemanyag marad a tankban:
1. Gondoljuk át és váltsunk fel hamar .Felejtsük el, amit a vezetési tanfolyamon tanultunk: Az a szabály, hogy a motor középső sebességfokozatban fogyaszt a legkevesebbet, már nem állja meg a helyét. Ugyanis, például, a mai dízelmotorok a maximális nyomatékot 1759-es fordulatnál érik el.
2. Ötvennel az ötödikben. Ha nagy gázzal gyorsítunk, a pillangószelep szélesre nyílik, és a motor gazdaságosan tud üzemelni. Már 2000-es fordulatszám alatt is érdemes magasabb sebességfokozatba kapcsolni, miközben erőteljesen nyomjuk a gázpedált. Ha kis gázzal kiugorva indulunk, csak a pénzt dobjuk ki az ablakon. Vagyis a kívánt sebességet a lehető legmagasabb fokozatban tartsuk. Ez azt jelenti: Nem szégyen ötvennél az ötödik fokozat!
3. Engedjük fel a gázpedált, és ne nyomjuk be a kuplungot. Ha a gépkocsi egyenletes terepen halad, ne nyomjuk le a kuplungot, hanem hagyjuk működni a motorféket. Az üzemanyag-befecskendezős motoroknál azonnal leáll az üzemanyag-ellátás, ha felengedjük a gázpedált. A motor egy csepp üzemanyag fogyasztása nélkül fékezi le az autót. Ha a piros lámpánál túl korán nyomjuk le a kuplungot, annyi benzint fogyasztunk, mint üresjáratban.
4. Ne fékezzünk és gyorsítsunk állandóan. Legyünk előrelátó és következetes vezetők. Sokkal több üzemanyagot takaríthatunk meg, ha nagyobb követési távolságot tartunk, mert ebben az esetben nem kell minden alkalommal fékeznünk, amikor az előttünk haladó pénzpazarló azt teszi. Ugyanis amikor fékezünk, felszámoljuk azt az energiát, amit a gyorsítás során befektettünk. Lehet, hogy időben egy kicsit tovább tart, de üzemanyagot spórolunk és megkíméljük az idegeinket.
5. Kerüljük a maximális sebességet. Ne vezessük a járművünket maximális sebességgel. A hatás jól ismert: A gázpedál tövig nyomásával a jármű nem megy sokkal gyorsabban, viszont jóval több üzemanyagot fogyaszt.
6. Kapcsoljuk ki a rejtett üzemanyagfalókat. Ne használjuk feleslegesen a hátsóablak-fűtést, az ülésfűtést, a kiegészítő reflektorokat vagy a légkondicionálót. A légkondicionáló, például 100 kilométeren akár 1, 5 liter üzemanyagot is fogyaszthat, míg a hátsóablak-fűtés körülbelül 0,4 literrel növeli a fogyasztást.
7. Le a felesleges súlyokkal. A heteken keresztül felszerelt tetőcsomagtartó pénzbe kerül. 80 km/h sebességnél a tetőcsomagtartó megközelítőleg 0, 7 litert fogyaszt; a tetőn szállított kerékpár 100 kilométeren akár 3 literrel is növelheti a fogyasztást. Még a csomagtartóban lévő súlyok fogyasztásnövelése is jelentős: 100 kg többletsúly a városi forgalomban 0,6 literrel növeli a fogyasztást.
8. Ügyeljünk a megfelelő abroncsnyomásra. Ha az abroncs légnyomása nem elegendő, megnő a gördülési ellenállás. Nagyobb légnyomás esetén az abroncsok jóval könnyebben gurulnak, és kevésbé csorbítják a felfüggesztési kényelmet. A gépjármű számára megfelelő abroncsnyomást a kezelési kézikönyv, az ajtógerendára vagy a benzintank-fedélre ragasztott címke tartalmazza. A jármű nagyobb terhelése esetén, pl. nyaraláskor, feltétlenül növelni kell az abroncsnyomást a gyártó előírása szerint. Megfelelő abroncsnyomással kb. 5% üzemanyag takarítható meg.
Forrás:http://www.fulda.com
|